• Feature
  • Photo
  • Song
  • Movie
  • Press
  • Mine
  • Logo
  • Contact
  • English
  • Burmese
  • Mon
  • RSS

အခ်ဳိးအေကြ႕နဲ႕ ျဖစ္တည္ခ်က္မ်ား

September 8, 2009

တက္ေနဆည္းဆာ


က်ေနာ့္မွာ အၿမဲတမ္းလုိလုိ အျမင္မတူတတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ႐ွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အျမင္မတူရတာလဲ ဆုိေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ႐ွိတဲ့ အရည္အခ်င္းအတုိင္း သူအၿမဲ ႐ွိခ်င္လုိ႕ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ အၿမဲတမ္း ျငင္းခုန္ေနရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းပါ။ သူက ပုစၧာတစ္ပုိဒ္ကုိ အေျဖ႐ွာရာမွာ “ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းထဲက တစ္တန္းထဲသားေတြ ပထမဆု လုတဲ့နည္း” သုံးၿပီး ျငင္းခုန္ၾကတဲ့ အရက္ဆုိင္၊ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထဲက ဝုိင္းသားေတြ သူ႕ကုိ အထင္မေသးေစခ်င္လုိ႕သာ သူ႕အျမင္မွန္ေၾကာင္း အေလ်ာ့မေပးဘဲ ျငင္းခုန္တတ္တဲ့သူငယ္ခ်င္းေပါ့။


သူနဲ႕ ေတြ႕ျဖစ္တာ ဟုိးတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားဘဝ ကတည္းကပါ။ စေတြ႕တုန္းက ေသြးေဖာက္ေသာက္ၾကဘုိ႕ က်ေနာ္ကုိ ေတာင္းဆုိခဲ့တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ သူငယ္ခ်င္းဟာလည္း သူပါဘဲ။ သူက က်ေနာ့္ထက္ အစစအရာရာ ျပည့္စုံတဲ့သူ ဆုိလည္း မမွန္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႕မွာက ကုိယ္ပုိင္ အရည္အခ်င္း မ႐ွိဘူး။ ဥပမာ။ ။ တာရာမင္းေဝတုိ႕၊ ေအာင္ခ်ိမ့္တုိ႕ရဲ႕ စာသားေတြကုိ အလြတ္က်က္ၿပီး ဝုိင္းထဲမွာ ဆရာႀကီးဂုိက္နဲ႕ ျပန္န္ ႐ြတ္ဆုိတတ္ၿပီး ဝုိင္းဖုိးကုိေတာင္ ႐ွင္းေပးဘုိ႕ လက္မတြတ္တတ္သူေပါ့။


က်ေနာ့္အက်င့္က ဝုိင္းထုိင္ၾကရင္ ထူးျခားတာ တစ္ခု႐ွိတယ္။ အႀကံညာဏ္တစ္ခုခု၊ အလုပ္တစ္ခုခုအတြက္သာ ဝုိင္းထုိင္တတ္တယ္။ ဘာမဟုတ္တဲ့ အရည္မရ၊ အဖတ္မရ အေၾကာင္းေတြအတြက္ မျငင္းခုန္တတ္ဘူး။ ဒီေန႕ သူ တစ္ခုခု မႏုိင္တာဘဲျဖစ္စ္၊ စကားလုံးနဲ႕ ပစ္ေပါက္ခံလုိက္ရရင္ဘဲျဖစ္စ္ အခြင့္သာရင္ အၿမဲျပန္န္ ဖြင့္ဟတတ္တယ္ဗ်။ အသက္ႀကီးလာေလ သူနဲ႕ စကားေျပာရရင္ ပုိပုိၿပီး ဆင္ျခင္ရေလ ျဖစ္လာတယ္။ သူ႕မွာ ဘာအရည္အခ်င္းမွ မ႐ွိဘူး ဆုိတာ ထင္သာေအာင္ ျပပါ့မယ္။


လူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕သား ျဖစ္တယ္။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ေက်ာင္းမွာ တက္ေရာက္ၾကတဲ့ ေတာသားေတြက မိဘဆီက ပုိက္ဆံနဲ႕ ေလာက္ေအာင္ အႏုိင္င္ ကုတ္ျခစ္ၿပီး စေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ သူက သူ႕အေဖရဲ႕ ၾသဇာနဲ႕ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးသား ထမင္းဟင္းေတြနဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အခန္းနဲ႕ မိဘ ပုိ႕တဲ့ပုိက္ဆံကုိ ေက်ာင္းက ကန္တင္းနဲ႕ အရက္ဆုိင္တစ္ခ်ဳိ႕ေလာက္မွာဘဲ ျဖဳန္းဘုိ႕အတြက္ ျဖစ္တယ္။ အေဖအေ႐ွ႕မွာဆုိရင္ ကုတ္တ္ ေနတတ္ၿပီး ေနာက္ကြယ္မွာ ျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္တတ္တဲ့သူေတြထဲမွာ သူလည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္ေပါ့။

တကၠသုိလ္ ပထမႏွစ္ကစၿပီး လူႀကီးတစ္ပုိင္းနဲ႕ အၿမဲတမ္းလုိလုိ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ၿပီး ေနတတ္တဲ့က်ေနာ္နဲ႕ အၿမဲတမ္း ဟာမြန္းနီးထြက္တဲ့မ်က္ႏွာထားနဲ႕ သူနဲ႕အၾကားမွာ အၿမဲတမ္း အထစ္အေဟာ့ ႐ွိတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လူမႈေရးအလုပ္ေတြအတြက္ ျငင္းခုန္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ (ပါစာနယ္ ကိစၥဆုိ က်ေနာ္လည္း မျငင္းခုန္တတ္လုိ႕ပါ) အၿမဲတမ္း စကားျပန္ေျပာၾကတယ္။


က်ေနာ္တုိ႕ အဲဒီတုန္းက တက္သစ္စ လူငယ္(၅)ေယာက္ ႐ွိတယ္။ ေက်ာင္း အတြင္းေရးမႉးသစ္ အတြက္ လူေ႐ြးဘုိ႕ သာမန္႐ုိးက် အလုပ္ေတြထဲမွာ မဆုံးျဖတ္ႏုိင္လုိ႕ ပ်ဥ္းမနားဘက္ကုိ ေလ့လာေရးခရီးအျဖစ္နဲ႕ က်ေနာ္တုိ႕(၅)ေယာက္ကုိ ေခၚသြားတယ္။ (အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူေ႐ြးဖုိ႕အတြက္ သြားၾကမွန္း က်ေနာ္ မသိခဲ့ဘူး။ ေနာက္ပုိင္းမွ သိတာ) အျပန္က်ေတာ့ အမ်ားအေပၚ အနစ္နာခံတတ္မႈ၊ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ ေ႐ွ႕တန္း မတင္တတ္မႈ၊ အမ်ားအား ေခါင္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့အရည္အခ်င္းနဲ႕ ျပည့္စုံမႈတုိ႕ေၾကာင့္ က်ေနာ္ အေ႐ြးခံရတယ္။ (က်ေနာ့္အေနနဲ႕ ဒီရာထူးနဲ႕ ထုိက္တန္သူလုိ႕ တစ္ခါမွ မထင္ခဲ့ပါ။ အႏူေတာထဲက ကုိလူေခ်ာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ေတာ့ က်ေနာ္ ဝင္လုပ္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာဘဲ ခံယူခဲ့တယ္။


အဲဒီေနာက္ပုိင္း သူနဲ႕ အလုပ္အတူလုပ္ဘုိ႕ က်ေနာ္ အမ်ားႀကီး ႀကဳိးစားခဲ့ရတယ္။ အမ်ားႀကီး ေပးဆပ္ခဲ့ရတယ္။ သူ႕ကုိ အၿမဲလုိလုိ အေလ်ာ့ေပးၿပီး ေပါင္းသင္းခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႕စိတ္ထဲက မနာလုိတဲ့ စိတ္ဆႏၵကုိေတာ့ က်ေနာ္ ဖ်က္ဆီးလုိ႕ မရခဲ့ဘူး။


လြန္ခဲ့တဲ့(၂၀၀၆)တုန္းက သူနဲ႕ ျပန္ဆုံျဖစ္တယ္။ (သူ ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ အတန္းတူေပမဲ့ က်ေနာ္ ေက်ာင္းတစ္ႏွစ္ ေနာက္က်ခံလုိက္ရတယ္။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ ေတာတစ္ေနရာမွာ လုပ္အားေပး ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ဝင္လုပ္ျဖစ္ေသးတယ္။ (၂၀၀၆)က်မွ အလုပ္ေျပာင္းရင္းနဲ႕ သူနဲ႕ ျပန္ဆုံျဖစ္တယ္။


အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဒီနယ္စပ္ကုိ ေရာက္ေနတာ (၃)ႏွစ္နီးပါးေလာက္ ႐ွိၿပီ ဆုိေပမယ့္ အဂၤလိပ္စကား မေကာင္းေသးဘူးခင္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ဝုိင္းမွာဘဲျဖစ္စ္ အဂၤလိပ္လုိ ၾကားညွပ္ၿပီး ေျပာရမွ ေက်နပ္တတ္သူအျဖစ္ သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ က်ေနာ္ သိလုိက္တယ္။ ဥပမာ။ ။ သူေျပာေနက်စကားထဲက “ဘယ္လုိေျပာရမလဲ။ Transferency လုိတယ္ကြ လူတုိင္းမွာ” အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႕ကုိ Transferency ကဘာလဲကြလုိ႕ ျပန္ေမးရင္ ဆရာႀကီးဂုိက္နဲ႕ ေသာက္တလြဲ ျပန္ေျဖေတာ့တာဘဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လုိဘဲျဖစ္စ္ က်ေနာ္ သီးခံၿပီး အရက္ဆုိင္ေတြမွာ အတူထုိင္ခဲ့ၾကတယ္။


သူ႕ေၾကာင့္ ႐ြာက ကာလသားအေယာက္(၄၀)ေလာက္ စု႐ုံးလာၿပီး က်ေနာ္တုိ႕ကုိ ခ်ဘုိ႕ လုပ္လာလုိ႕ လူစုခြဲခဲ့ရဖူးတယ္။


သူ႕ေၾကာင့္ အသစ္ဝယ္လာတဲ့ တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ဆုိင္ကယ္ေသာ့လည္း တံတားအျမင့္ႀကီးေပၚကေန ျပဳတ္က်သြားလုိ႕ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ဖူးတယ္။


ညသန္းေခါင္ယံ (၁၂)နာရီေက်ာ္ သုံးေလးေနရာေလာက္ ေသာက္လာၿပီးမွ က်ေနာ့္ကုိ လာ႐ွာၿပီး က်ေနာ့္တုိ႕႐ုံးမွာ ေသာက္ၾကလုိ႕ သူ႕စကားသံေၾကာင့္ အိမ္နီးခ်င္းေတြ ဆဲတဲ့ဒဏ္လည္း က်ေနာ္ ခံခဲ့ရဖူးတယ္။

……………။

……………။


ဒါေပမဲ့ ဒီအခ်က္အလက္အမ်ားစုကုိ မနက္မုိးလင္းရင္ သူ မမွတ္မိတတ္ဘူး။ (က်ေနာ့္ဆုိင္ကယ္ေသာ့ က်သြားတာကုိ သူ႕ကုိ ျပန္ေျပာတာ မမွတ္မိဘူးတဲ့။ အဲဒီအခါမွ အျခားသူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ေျပာေတာ့မွ ငါ အမူးလြန္သြားတယ္ကြာ။ မမွတ္မိဘူး။ အဲဒီေလာက္ဘဲ ထြက္လာတယ္။


ဒီ (၂၀၀၈)ကုန္ပုိင္းမွာ က်ေနာ္ အလုပ္ေျပာင္းလုိက္မလုိ႕ လုပ္ေတာ့ အလုပ္အသစ္အတြက္ ခဏ ေစာင့္ေနရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႕ေဒသက အာဏာအႀကီးဆုံး႐ွိတဲ့ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ရဲ႕ ႐ုံးမွာ ေနေနခုိက္ သူ႕ကုိယ္သူ ႐ုံးတာဝန္ခံလုိလုိ၊ အထက္ကလူႀကီးေတြရဲ႕တုိက္႐ုိက္ဆက္သြယ္လုိ႕ရတဲ့အထူးအခြင့္အေရး ရထားတဲ့ ႐ုံးသားကုိ ထုိးလုိက္မိလုိ႕ က်ေနာ္ ေနရာထပ္ေျပာင္းရတယ္။ (အမွန္တကယ္က က်ေနာ္ အရင္ထုိးဘုိ႕ မဟုတ္ဘူး။ သူက မူးနဲ႕ အ႐ွိန္နဲ႕ က်ေနာ့္ဆီ ေျပးဝင္လာလုိ႕ သူအ႐ွိန္နဲ႕သူ ခံရတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ႏွာေခါင္းေသြးယုိလုိက္တာမွ အကၤ်ီတစ္ထည္လုံး နီသြားလုိ႕ က်ေနာ္ အျပစ္ပုိႀကီးသြားတာပါ။ တကယ္လုိ႕ က်ေနာ္လည္း တစ္ေနရာမွာ ထိခဲ့ရင္ ဘယ္သူအလြန္ဆုိတာ ေျပာဘုိ႕ ခက္လိမ့္မယ္။) အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူႀကီးေတြရဲ႕ စီစဥ္ေပးမႈအရ က်ေနာ္ ေျပာျပေနတဲ့သူငယ္ခ်င္း ရဲ႕ ႐ုံးဆီမွာ ခတၲ ခုိလႈံေနရျပန္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က အလုပ္မ႐ွိတဲ့ေကာင္ ဆုိတဲ့သူ႕အၾကည့္ကုိ စၿပီး ခံလုိက္ရတယ္။ က်ေနာ္ ဒီလုိ ျဖစ္ေနတာကုိ သူ ေပ်ာ္ေနပါလား ဆုိတာ တစ္ပတ္ေလာက္ ၾကာမွ ရိမ္မိခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဌာေနဘာသာနဲ႕ ျမန္မာဘာသာနဲ႕ ထုတ္ေဝတဲ့လစဥ္ သတင္းစာတစ္ေစာင္ ထုတ္တဲ့သူငယ္ခ်င္း အယ္ဒီတာကုိ ကူညီဘုိ႕နဲ႕ အရက္ဆုိင္သြားဖုိ႕ ညေနတုိင္း အျပင္ထြက္ျဖစ္တယ္။ (အခု က်ေနာ့္ကုိ ထားတဲ့ေနရာက ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္ မ႐ွိဘူးဗ်။ ဒါေၾကာင့္လည္း သိပ္မေဝးတဲ့ အယ္ဒီတာ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ႐ုံးမွာ ညပုိင္း ကြန္ပ်ဳတာ၊ အင္တာနက္ကုိ (မုိးလင္းတဲ့အထိ) ကုိင္ၿပီး မနက္ မုန္႕ဟင္းခါး စားၿပီးတာနဲ႕ တစ္ေနကုန္ အိပ္ေတာ့တာဘဲ။

အဲဒီမွာ သူနဲ႕ စၿပီး ျပႆနာျဖစ္ေတာ့တာဘဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ ညပုိင္း က်ေနာ္ တိတ္တဆိတ္ ျပန္လာတတ္တယ္။ ဒါနဲ႕ ညပုိင္း ျပန္လာေနတယ္ဆုိတာ အျပင္အေဆာင္က မိန္းကေလးေတြက ႐ုံးလူႀကီးေတြကုိ တုိင္ေျပာထားတယ္။ အိပ္ပုိင္း အသံၾကားေနတာကုိ ေဘးအိမ္ကလူေတြ သြားတုိင္ထားတယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကုိ အၾကပ္ကုိင္တယ္။ အမွန္တကယ္က က်ေနာ္ သူ႕ေနရာမွာ တစ္ခါမွ မေသာင္းက်န္းဖူးပါ။ အရက္ေတြ၊ ဘီယာေတြ ဝယ္ဘုိ႕ ပုိက္ဆံေပးၿပီး က်ေနာ့္ကုိ သြင္းခုိင္းတာလဲ သူပါဘဲ။ သူ႕အက်င့္က နည္းည္း အ႐ွိန္ရလာရင္ ရပ္လုိ႕ မရတတ္ဘူး ဆုိတာ သူငယ္ခ်င္းတုိင္း သိတယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္လာရင္ ကုတင္ေအာက္က ႂကြဝင္ေနတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ တုတ္႐ွာ၊ ဓါးရွာၿပီး ညပုိင္း ဆူဆူညံညံ လုပ္တာလဲ သူပါ။ သူတုိ႕႐ုံးက ဆုိင္ကယ္ ေနာက္မွန္ ထြက္သြားရတာလဲ တရားခံက သူပါ။ သူငယ္ခ်င္းတုိင္း သိပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႕ တစ္ညမွာ သူ႕ဆုိင္ကယ္ ယူသြားမိလုိ႕ က်ေနာ့္ကုိ စိတ္ဆုိးတာကုိ တုိက္႐ုိက္ မေျပာဘဲ က်ေနာ္ ေရာက္လာေတာ့ “မင္း ဒီလုိ ေနလုိ႕ မရေတာ့ဘူး။ ပစၥည္းသိမ္းေတာ့၊ ဘာညာ” ဆုိၿပီး ထပ္ခါထပ္ခါ ရန္႐ွာေတာ့တာဘဲ။ က်ေနာ္လည္း ျပန္ေျပာပါတယ္။ “မင္းတုိ႕႐ုံးက ဆုိင္ကယ္ကုိ သုံးမိလုိ႕ စိတ္ဆုိးတာလား၊ ဒါဆုိ မသုံးေတာ့ဘူး”ဆုိၿပီးေတာ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆုံး က်ေနာ္ ေျပာထြက္သြားတာက “ဒီဆုိင္ကယ္က မင္းကုိယ္ပုိင္ဘီး မဟုတ္ဘူးကြ။ ႐ုံးက ဆုိင္ကယ္။ မနက္က မင္းတုိ႕ရဲ႕ ဟုိဘက္႐ုံးက ဆုိင္ကယ္ လုိေနတာ မင္း ဘာလုိ႕ ယူမသြားေပးတာလဲ”ဆုိတာလည္း ထြက္သြားေရာ “ဒါက မင္းနဲ႕ ဘာဆုိင္လဲ၊ ဒါ ငါ့ကိစၥကြ၊ မင္းေျပာစရာမလုိဘူး”ဆုိၿပီး စေတာ့တာဘဲ။ သူလည္း သူ႕႐ုံးက ဆုိင္ကယ္တစ္စီးက တစ္ေယာက္တည္း အပုိင္ယူထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ုံးကလူေတြက မေျပာခ်င္လုိ႕ မေျပာၾကတာပါ။ သူတုိ႕ရဲ႕ ဟုိဘက္႐ုံးက ဆုိင္ကယ္အစုတ္တစ္စီးကုိဘဲ အားကုိးေနရတယ္။ အခု က်ေနာ္ ယူသြားတဲ့ဆုိင္ကယ္က သူ႕ကုိယ္ပုိင္ဆုိင္ကယ္ထက္ေတာင္ သူယူဆထားတာ။ ဒါနဲ႕ စကားသံက်ယ္တဲ့သူကလည္း သူပါဘဲ။ ဒါနဲ႕ သူ႕ရဲ႕လူႀကီးတစ္ေယာက္ဆီ ဖုန္းဆီလုိက္ေရာ။ “ဒီမွာ ကုိ……….. မူးၿပီး ေသာင္းက်န္းေနတယ္။ အိပ္လုိ႕မရဘူး။”ေလ့ ငုိသံေလးနဲ႕ တုိင္လုိက္ေရာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ (ကုိယ္ပုိင္ဝယ္လာတဲ့)ထမင္း စားေနတုန္းေပါ့။ “ေဟ့ ေဟ့ ငါ ေသာင္းက်န္ေနတာ မဟုတ္ဘူးကြ။ မင္းဘာသာ လာရန္႐ွာတာ”ဆုိၿပီးေတာ့ ေျပာလုိက္တယ္။ အံ့ၾသစရာက အဲဒီေကာင္က က်ေနာ့္ကုိ အကုိ ဆုိၿပီးေတာ့ တစ္ခါမွ ေခၚခဲ့ဖူးတာ က်ေနာ္ မၾကားမိဘူး။ အသက္အ႐ြယ္ကလည္း အတူတူေတြဘဲေလ။ ဒါနဲ႕ သူ မအိပ္ရဲရင္လည္း ဟုိဘက္႐ုံးမွာ သြားအိပ္ေနပါ ဆုိတဲ့အဓိပၸါယ္မ်ဳိးနဲ႕ ဖုန္းခ်ၿပီး ေသာ့ပိတ္၊ ဆုိင္ကယ္စီးၿပီး ထြက္သြားပါေလေရာ။ ေၾသာ္ ထြက္မသြားခင္ က်ေနာ့္ကုိ ေျပာလုိက္ေသးတယ္ခင္ဗ်။ “မနက္ျဖန္ ႐ုံးမွာ သြား႐ွင္းေတာ့ သိတယ္ မဟုတ္လား”ဆုိၿပီးေတာ့ေလ။


သူ ေျပာတဲ့အတုိင္းပါဘဲ။ ေနာက္ေန႕ ႐ုံးမွာ သြား႐ွင္းလုိက္ရတယ္။ သူ က်ေနာ့္ကုိ သြားတုိင္ထားတာ အမႈ(၉)မႈေတာင္ဗ်။ ဆုိင္ကယ္ေ႐ွ႕မွန္ ထြက္သြားတာတုိ႕၊ ညအခ်ိန္ သူ မူးရင္ ႂကြထ႐ုိက္ၿပီး ေသာင္းက်န္းတာလဲ က်ေနာ္ပါတဲ့။ အံ့ေရာ။ က်ေနာ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တကယ့္ေဒါသ ထြက္လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ ေျဖာင့္ခ်က္ မေပးဘူး။ ဒါေတြအားလုံးဟာ သူ႕ေၾကာင့္ပါ။ သူ လုပ္တာပါ ဆုိၿပီးေတာ့လည္း က်ေနာ္ ေျပာလုိ႕မထြက္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူ႕ရဲ႕မနာလုိ၊ ဝန္တုိတတ္တဲ့စိတ္ကုိ က်ေနာ္ သိေနတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။

ခြင့္လႊတ္ခဲ့ေပါင္းလည္း မ်ားခဲ့ပါၿပီး။ ဒါနဲ႕ က်ေနာ့္ကုိ အဲဒီမွာ ဆက္ထားေရး၊ မထားေရး အထိ လူႀကီးေတြ ေခါင္းကုိက္ခံလုိက္ရတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ့္ကုိ ၾကည့္လုိ႕မရတဲ့လူႀကီးေတာ့ ႐ွိတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးႀကီးထဲက ႐ုံးသားတစ္ဦးကုိလည္း က်ေနာ္ ထုိးခဲ့ဖူးတယ္ ဆုိတာ ႐ွိခဲ့တာကုိး။ ရာဇဝင္႐ွိခဲ့ဖူးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႕ေတြ မဆုံးျဖတ္ရဲခဲ့ဘူး။ ဆက္ထားေရး၊ မထားေရးက သူနဲ႕ က်ေနာ္တုိ႕ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕အေပၚမွာသာ မူတည္တယ္ဆုိၿပီး က်ေနာ့္ကုိ ၫွိခုိင္းလုိက္တယ္။ ဒါနဲ႕ ထမင္းစားၿပီးသြားေတာ့ သူ႕ဆီ က်ေနာ္ စကားသြားေျပာတယ္။ က်ေနာ့္မ်က္ႏွာကုိေတာ့ သူ မၾကည့္ရဲဘူး။ က်ေနာ္ ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ “မင္းဘဝ အခုေလာေလာဆယ္က မင္းလက္ထဲမွာ ႐ွိပါတယ္။ မင္းႀကဳိက္သလုိ လုပ္လုိ႕ရပါတယ္။ ငါ့ဘက္ကေတာ့ မင္းဟာ ငါ့သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ဘဲ ျမင္ပါတယ္”လုိ႕ ေျပာလုိက္တယ္။ အဲဒီေကာင္ရဲ႕မ်က္ႏွာ ငုိမဲ့မဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆုိတာေတာ့ က်ေနာ္ မသိဘူး။ “ဟုိဘက္႐ုံးကုိဘဲ ျပန္သြားပါ။ ငါ ႐ွင္းလုိက္မယ္”လုိ႕ သူ ေျပာလုိ႕ က်ေနာ္ ျပန္လာခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္ပစၥည္းေတြကုိေတာ့ ထုတ္ပုိးသိမ္းဆည္းထားၿပီးသား။

ညေန သူေရာက္လာေတာ့ ဘာထူးလဲလုိ႕ က်ေနာ္ ေမးလုိက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ က်ေနာ့္ကုိ မ်က္ႏွာခ်င္း မဆုိင္ရဲေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္လည္း အဲဒီမွာ ဆက္ေနခ်င္စိတ္ ကုန္သြားတယ္။ က်ေနာ္ ႐ုံးအထက္လူႀကီးေတြဆီ ေရာက္သြားတဲ့သတင္းက သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားၾကေတာ့ အားလုံး ခံျပင္းေနၾကတယ္။ အဲဒီေကာင္နဲ႕ ႐ွင္းခ်င္ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူ႕ရဲ႕စိတ္နဲ႕ အက်င့္စ႐ိုက္ကုိ ေပါင္းဖူးတဲ့သူငယ္ခ်င္းတုိင္းက သိေနၾကလုိ႕ဘဲ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ မလြန္ပါ။ သူ႕ကုိယ္ပုိင္ ဆုိင္ကယ္အျဖစ္ ယူဆထားတဲ့ဆုိင္ကယ္ ယူသြားမိလုိ႕ ႐ုံးလူႀကီးေတြအထိ ေရာက္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာကုိလည္း လူတုိင္းက သိေနၾကလုိ႕ဘဲ။


ဒါနဲ႕ က်ေနာ္ အိမ္တစ္အိမ္ ငွားလုိက္တယ္။ ပစၥည္းေတြေတာ့ မေျပာင္းေ႐ြ႕ရေသးဘူး။

႐ုံးေရာက္ၾကၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာ သူ ဘာထပ္လုပ္ေသးလဲဆုိေတာ့ ေန႕ပုိင္းအခ်ိန္က်ရင္ သူ ဟုိဘက္ကမ္းက ႐ုံးမွာ သြားရတဲ့အခ်ိန္ဆုိရင္ အိမ္သာေသာ့ကုိ ခတ္သြားတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း မ်က္ႏွာခ်င္း မဆုိင္မိေအာင္ အဲဒီ႐ုံးမွာ မအိပ္ေတာ့ဘူး။ ခက္တာက အိမ္သာေသာ့ ပိတ္သြားလုိက္တယ္ ဆုိကတည္းက က်ေနာ့္ကုိ သူ မေနေစလုိ႕ေတာ့ေၾကာင္း အခ်က္ျပၿပီးသား ဆုိေတာ့ က်ေနာ့္လည္း ငွားထားတဲ့ အိမ္မွာဘဲ အဝတ္အစားမ႐ွိ၊ ဘာမ႐ွိနဲ႕ ေနခဲ့ရတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေကာင္းလုိ႕သာ အိမ္ငွားတာတုိ႕၊ စားေရးေသာက္ေရးတုိ႕ က်ေနာ္ အဆင္ေျပခဲ့တာပါ။


ဒါနဲ႕ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းဆုိသူကုိ ေတြ႕ရင္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ အဆင္ေျပေအာင္ က်ေနာ္ ႀကဳိးစားၿပီး ဆက္ဆံပါတယ္။ ဒါေပမယ္ က်ေနာ့္ အရက္ဝုိင္းကုိေတာ့ တစ္ခါမွ မဖိတ္ေတာ့ဘူး။ သူ႕သြားတဲ့ဝုိင္းေတြ၊ သူ႕႐ွိတဲ့ဝုိင္းေတြဆုိလည္း က်ေနာ္ ေ႐ွာင္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္း (လြန္ခဲ့တဲ့အပတ္ေတြထဲကမွ က်ေနာ္တုိ႕ မဖိတ္ေခၚဘဲ က်ေနာ့္တုိ႕ေသာက္ေနက် ဝုိင္းဆီက တစ္ေယာက္ထဲ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ အဆင္ေျပသလုိ စကားေျပာခဲ့ေသာ္လည္း အျခားသူငယ္ခ်င္းေတြက သူ႕ကုိ ေ႐ွာင္လုိၾကတယ္။ သူ႕နဲ႕ မေသာက္ခ်င္ဘူး။ ကုိယ္တုိက္တဲ့အရက္ကုိ သူ႕ေသာက္ၿပီး ကုိယ့္မေကာင္းေၾကာင္းကုိ လူႀကီးေတြဆီ သြားဇာတ္လမ္းဆင္မွာ ေၾကာက္ၾကလုိ႕သာ မေသာက္ခ်င္ၾကတာပါ။ သူ႐ွိေနရင္ အားလုံးက တိတ္ဆိတ္ေနတယ္။ စကားေျပာတာ ဆင္ျခင္ေနၾကရတယ္။ ေလွ်ာက္ေျပာေနလုိ႕လဲ မရဘူးေလ။ ေနာက္ကြယ္က်ရင္ လူႀကီးေတြကုိ သူေတာင္ေကာင္း လုပ္လုိက္ရင္ အစားခံရဦးမွာ ဆုိေတာ့ေလ။ ဒါနဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့အပတ္ကမွ က်ေနာ္တုိ႕ဝုိင္းဆီ သူထပ္ေရာက္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း အယ္ဒီတာႀကီးက သူ႕နဲ႕ ဆက္မေသာက္ခ်င္လုိ႕ က်ေနာ္တုိ႕ အေၾကာင္းျပၿပီး ေ႐ွာင္ထြက္လုိက္တယ္။ အခု က်ေနာ္လည္း အေျခက်ေနၿပီေလ။ ႐ုံးအလုပ္အျပင္ လူမႈေရးအလုပ္ေတြ၊ အျခားအလုပ္ေတြကုိပါ က်ေနာ္ ျပန္စလာႏုိင္ၿပီ။ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းဆီ တစ္ခါမွ မေရာက္ျဖစ္ဘူး။ သူ ႐ွိတဲ့႐ုံးကုိ သြားရင္ေတာင္ အျခားသူေတြနဲ႕ သြားေတြ႕ဘုိ႕ အေၾကာင္းဖန္လာလုိ႕သာ သြားတာပါ။


ဒါနဲ႕ ညက (၁၁)နာရီခြဲေလာက္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ သူဖုန္းေခၚလာတယ္။ က်ေနာ့္ဆီလာၿပီး ေသာက္ဘုိ႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ စကားေျပာရတာက က်ေနာ္နဲ႕ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ သူငယ္ခ်င္း အယ္ဒီတာႀကီးက လာခဲ့ဘုိ႕ ဖိတ္လုိက္တယ္။ က်ေနာ့္တုိ႕ငွားထားတဲ့အိမ္မွာ ေသာက္ဘုိ႕ေပါ့။ တစ္မိနစ္ေတာင္ မၾကာဘူး သူ ေရာက္လာတယ္။ (အမွန္တကယ္က သူ ဖုန္းဆက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အိမ္အျပင္က လမ္းမမွာဘဲ ႐ွိေနတာကုိး) ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ကေတာ့ သူ႕ကုိ လက္ခံဘုိ႕ လုံးဝ သေဘာမတူဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္က်သြားၿပီ။၊ သူ ေရာက္လာေတာ့ မူးေနၿပီးသားနဲ႕ အရက္တစ္ပုိင္း ပါလာေသးတယ္ခင္ဗ်။ သူငယ္ခ်င္းအသစ္တစ္ေယာက္လည္း ပါလာတယ္။ အဲဒီမွာ သူ႕ကုိ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းအားလုံးက ၾကည့္လုိ႕မရဘူးဆုိတာ သူလည္း သိလုိက္တယ္။ ဥပမာ။ ။ သူ႕ကုိ “သုံးမရတဲ့သူ”လုိ႕ အဓိပၸါယ္ ထြက္ေစတဲ့ နာမည္ေတြ ေျပာင္ ေခၚသုံးတယ္။ ၿပီးေတာ့ မူးေနတာက သူ႕တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး ခင္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႕တစ္စုလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပြဲေတာ္မွာ ပစၥည္းေတြ သုံးၿပီး ပြဲေတာ္ ၿပီးစီးေၾကာင္း ဝုိင္းဖြဲ႕ေနတာ ညေန (၁)နာရီခြဲကတည္းကပါ။ သူ မူးတာထက္ ကုိယ့္သူငယ္ခ်င္းေတြက ပုိမူးေနတာလုိ ေျပာရမလားဘဲ။ သူ႕ကုိ ရစ္လုိက္၊ သူကလည္း ျပန္ရစ္လုိက္နဲ႕ (၁၂)နာရီေတာင္ ထုိးေတာ့မယ္။ အရက္ကလည္း ကုန္ေနၿပီဆုိေတာ့ ထမင္းတစ္ပန္းကန္ ယူလာၿပီး ဝုိင္းအနားမွာ ကုလားထုိင္တစ္လုံးေပၚ ထုိင္ၿပီး စားေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ နာရီထပ္ၾကည့္ခ်င္လုိ႕ သူငယ္ခ်င္းအယ္ဒီတာႀကီးကုိ ဖုန္းခဏ ကမ္းေပးဘုိ႕ အကူအညီေတာင္းလုိက္တာ မွားပါေလေရာ။

က်ေနာ္ ဖုန္းေတာင္းတာကုိ သူငယ္ခ်င္း အယ္ဒီတာႀကီးက “ဘာလုပ္ဘုိ႕လဲ။ ဟုိလူႀကီး ……….. ဆီ ဖုန္းဆက္ဘုိ႕လား”ဟု အမွတ္မထင္ ေမးလုိက္ရာ က်ေနာ္ကလည္း “ဆက္သင့္ရင္ ဆက္ရမွာေပါ့။ အခ်ိန္လည္း ေနာက္က်ေနၿပီဘဲ”ဟု ဆုိၿပီး ဟန္ခ်က္က ဘယ္လုိကေန ဘယ္လုိညီသြားမွန္း မသိဘဲ ေျပာထြက္သြားေတာ့ သူ ေနလုိ႕ မရေတာ့ဘူး။ သူ႕ကုိ ေျပာမွန္း သိတယ္ ဆုိၿပီး ထလုိက္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းအသစ္ကုိ ေခၚၿပီး ထြက္သြားတယ္။ က်ေနာ္လည္း ထမင္းပန္းကန္ သြားေဆးဘုိ႕ ေနာက္ေဖးဘက္ကုိ ထြက္သြားတယ္။ ျပႆနာက မၿပီးေသးဘဲ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း သူ႕ေနာက္လုိက္သြားၾကေတာ့ သူ ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ “ဒီမွာ ထပ္ေနခ်င္ေသးလဲ”တဲ့ ဆုိင္ကယ္ေပၚကေန။ ကုိအယ္ႀကီးက အဲဒီအခ်ိန္မွ ေဒါထသြားၿပီး ဘာေျပာလဲ ျပန္ေမးလုိက္ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူထပ္မေျပာေတာ့ပါ။ အျခားသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေျပာတာက သူ ထပ္ဝင္လာေသးတယ္တဲ့။ က်ေနာ္နဲ႕ ႐ွင္းဘုိ႕အတြက္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္ကုိ ေတြ႕ခြင့္ မေပးဘူး။ အထဲကုိ မေပးဝင္ၾကလုိ႕ ဆုိင္ကယ္ေပၚေရာက္မွ အဲဒီလုိ ေျပာသြားတာတဲ့။ ရီေတာ့ ရီရတယ္ဗ်။ အခုဆုိ လူႀကီးပုိင္းေတြ ေရာက္ေနၾကၿပီး ကေလးစိတ္ေတြက က်ေနာ္တုိ႕ဆီမွာ ႐ွိေနၾကေသးတယ္ဆုိတာ ျပလုိက္တာပါဘဲ။ ညက သူ႕႐ုံးျပန္သြားေတာ့ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြဆီ သူ ဖုန္းဆက္ေသးတယ္။ သူ႕အေပၚ ေဗြမယူၾကဘုိ႕ ဆုိတဲ့အေၾကာင္းေတြပါ။


အခ်ဳပ္အေနနဲ႕ က်ေနာ္ သူ႕အေပၚ အဖုအထစ္က်န္ေသးတယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႕ တုိက္႐ုိက္မေျပာဘဲနဲ႕လည္း သူ သိခြင့္ရလုိက္တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာမွေပါ့။ ညအခ်ိန္ႀကီးမွာ သူမ်ား႐ုံး၊ သူမ်ားအိမ္မွာ သြားေသာက္၊ သြားေသာင္းက်န္းၿပီး ျပန္လာတတ္တဲ့သူက ညက သင္ခန္းစာ အျဖစ္ က်ေနာ္ ေပးလုိက္မွန္း ဝန္ခံပါရေစ။ ဒါေပမဲ့ သူ႕စိတ္က သူ႕အလွည့္အတြက္ ထပ္ေစာင့္ေနမွာ မလြဲပါဘူး။ က်ေနာ္လည္း ညက က်ေနာ္ေျပာလုိက္တာ မွားတယ္လုိ႕ မထင္ပါ။ သူ႕႐ုံးမွာ က်ေနာ္ ကပ္ေနခဲ့ရတုန္းက ည(၉)နာရီေက်ာ္ရင္ ျပန္လုိ႕ မရေတာ့ဘူး၊ ျပန္မလာပါနဲ႕ေတာ့လုိ႕ က်ေနာ့္ကုိ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူကုိယ္တုိင္က်ေတာ့ ညတုိင္း ေနာက္က်လည္း ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ဘာလုိ႕လဲဆုိေတာ့ သူ႕မေကာင္းေၾကာင္း သြားတုိင္ၾကဘုိ႕အထိ ဘယ္သူမွ မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး။ ဒါကုိ သူ႕မသိဘူး။ သူ တစ္ခါမွ မမွားဖူးေသးတာကုိဘဲ ေသြးနားထင္ေရာက္ေနတဲ့သူအတြက္ ညက လုပ္ရပ္က ေနာင္တရေစေပမယ့္ မရခဲ့လုိ႕ က်ေနာ့္ကုိ ရန္သူအျဖစ္ မွတ္ရင္ေတာင္ က်ေနာ္ ဂ႐ုစုိက္ မအားပါ။ က်ေနာ္ လူႀကီးျဖစ္ၿပီ။ လူႀကီးဆန္န္ ေနပါတယ္။ လူႀကီးေပမယ့္ အထက္ကုိ ပဲ့၊ ေအာက္သားက ဖိတဲ့သူေတြကုိေတာ့ ၾကည့္လုိ႕ မရပါ။ တစ္ေလွထဲစီး၊ တစ္ခရီးတည္း သြားၾကတဲ့ေနရာမွာ စိတ္ေကာင္း ႐ွိသူေတြသာ လုိအပ္ပါတယ္။ ေကာက္က်စ္စိတ္႐ွိသူေတြကုိ ဖယ္႐ွား (သန္႕႐ွင္းေရးလုပ္)ႏုိင္မွ လုိရာပန္းတုိင္းက လုိခ်င္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရာက္ႏုိင္မွာပါ။ ဒီခရီး မေဝးခ်င္ေတာ့လုိ႕ ဒီလုိ အေပၚဖား၊ ေအာက္ဖိ တဲ့လူေတြ က်ေနာ့္တုိ႕အသုိင္းအဝုိင္းမွာ မ႐ွိေစခ်င္ေတာ့ပါ။


တက္ေနဆည္းဆာ


၀၆ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၉

(၁၅:၅၀)နာရီ

ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္တစ္ေနရာ

0 comments:

Post a Comment